Jubileumconcert “Kom vleeg mèt us mèt”

Harmonie St. Michaël staat voor nieuwe muzikale uitdaging

Muzikale wereldreis ´Kom vleeg mèt us mèt` hoogtepunt van jubileumjaar

Op de dag af een jaar na het muzikale succes dat Harmonie St. Michaël behaalde op het Bondsconcours, gaat het harmonieorkest een nieuwe uitdaging aan. In het weekend van 15 en 16 oktober organiseert de 105 jaar oude vereniging een bijzonder jubileumconcert onder de naam ´Kom vleeg mèt us mèt´. Wie in het bezit is van een geldige boardingpass beleefd een totaalspektakel waar muziek, theater en show hand in hand gaan en de toeschouwers over alle werelddelen voert. Voor deze gelegenheid zal niet alleen het podium van Gemeenschapshuis De Klaekeburg worden omgetoverd. Alle ruimten van het gebouw zullen een metamorfose ondergaan om de sfeer van reizen per vliegtuig uit te stralen.

Harmonie St. Michael behaalde op de bondsconcoursen in oktober 2010 een overweldigend succes. Na een afwezigheid van 16 jaar sleepte ze, onder leiding van een van de weinige vrouwelijke en jonge dirigente Inge Alberti, een eerste prijs met lof der jury in de wacht. De verrassing van het weekend! Nadat de vereniging het succes uitgebreid gevierd had, waren zowel de dirigente als leden het erover eens dat er een nieuwe uitdaging op het programma moest komen te staan, waar naartoe gewerkt kon worden. Een aantal muzikale ideeën passeerden de revue, maar de keuze viel op een muzikale wereldreis.

Inge Alberti legt uit: `Het moet niet zomaar een concert worden. Het moet een totale beleving worden, waarbij de toeschouwers zich echte reizigers voelen.´ Het muzikale deel, een zeer gevarieerd programma, zal tot in de puntjes verzorgd worden. Naast het harmonieorkest schitteren de vocalisten Nicole Frissen, Hub Coolen en Lex de Vrede op het podium en zal ook de drumband van St. Michaël zijn medewerking verlenen. Bij het ontwerpen en opbouwen van het decor en het samenstellen en uitvoeren van het theater- en showelement krijgt de vereniging veel hulp van deskundigen uit het vak. Toneelvereniging Accent is verantwoordelijk voor het variété en de hele voorstelling staat onder regie van Peter Noten, bekend van o.a. het ´Mestreechs Volleks Tejater´.

Uitvoeringen
De combinatie van aanstekelijke muziek en herkenbare humor zorgen voor een onvergetelijke reis waarvoor het publiek niet naar verre oorden hoeft af te reizen, maar enkel een bezoek aan ´Kom vleeg mèt us mèt´ hoeft te brengen. De uitvoeringen van ´Kom vleeg mèt us mèt´vinden plaats op zaterdagavond 15 oktober en zondagmiddag 16 oktober in Gemeenschapshuis De Klaekeburg in Heugem. Zaterdagavond is ´boardingtime´ om 19.30 uur, waarna er om 20.00 uur vertrokken gaat worden. Tijdens de matineevoorstelling op zondagmiddag wordt er vanaf 14.00 uur ´geboard´ waarna het vertrek gepland staat op 14.30 uur.

De tickets kosten € 10,00 voor volwassenen en € 7,50 voor kinderen en zijn verkrijgbaar bij de volgende voorverkoopadressen: Gemeenschapshuis De Klaekeburg, Bloemisterij Sour en Readshop ´t Pieterke in Heugem en Leon Patisserie in Randwyck. Kaarten kunnen ook per email besteld worden. Stuur dan een mailtje naar ad.klomp@tele2.nl. Wees er tijdig bij, want het aantal plaatsen is beperkt.