Leerlingen

Harmonie St. Michael heeft tevens een leerlingenorkest, waarin beginnende muzikanten van alle leeftijden geoefend worden in het gezamenlijk musiceren. Het leerlingenorkest staat onder leiding van dirigent Xander Urlings.

Het doel van het leerlingenorkest: Het laten wennen van leerlingen aan het samenspelen in groepsverband en een brug te slaan tussen leerling en muzikant in het orkest. Hierbij is het streven om de leerlingen via dit orkest op een zodanig niveau te brengen dat ze op een verantwoorde wijze kunnen instromen in het harmonie orkest.

Het leerlingenorkest geeft jaarlijks een of meerdere concerten, zodat er een doel is om naar toe te werken. Hierbij is het niet noodzakelijk dat er een volledige bezetting van alle partijen gerealiseerd wordt. Verder zal het orkest ook optredens verzorgen die passend zijn voor een leerlingenconcert (kerstviering Maasveld, Sint Nicolaas viering …). Hierbij dient wel aangetekend te worden, dat een uitvoering van het leerlingenconcert wel muzikaal verantwoord moet zijn (binnen de mogelijkheden en doelstellingen van het orkest).

Het leerlingenorkest repeteert wekelijks op vrijdag van 18.45 tot 19.45 uur in:

De Klaekeburg
Gronsvelderweg 142
6229 VN Maastricht

Heeft u kinderen die graag bij de harmonie willen spelen en een instrument willen leren spelen, of bent u zelf van plan om een instrument te gaan leren spelen, neem dan contact op met hert verenigingssecretariaat. Het leerlingenorkest wordt begeleid door J. en A. van Dijk.