Reünieconcert Harmonie Sint Michaël

« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Reünieconcert Harmonie Sint Michaël

1 juli 2023 @ 20:00

€7,50

WE ZIJN UITVERKOCHT!

Het borrelt en bruist al een aantal maanden van allerlei muzikale activiteiten in de Klaekeburg in Heugem. Dirigent en leden van Harmonie Sint Michaël hebben het plan dat al een aantal jaren op de plank lag om een reünieorkest te gaan vormen opgepakt. Na 3 maanden aan intensieve voorbereiding, geven ze een spetterend reünieconcert. Het reünieconcert vindt plaats op zaterdag 1 juli a.s. in de Klaekeburg en begint om 20.00 uur. Bestel nu je kaartje, want het aantal plaatsen is beperkt!

Reünie-orkest en dirigenten

Na de oproep begin januari hebben zich ruim 20 oud-muzikanten gemeld om, naast de bestaande bezetting van het harmonie-orkest zitting te nemen in het reünie-orkest. Het varieert van doorgewinterde muzikanten, die na hun muzikale carrière in Heugem in de muziek actief zijn gebleven, tot muzikanten die al 30 jaar geen instrument meer van dichtbij hebben bekeken. Maar muziek maken blijk je toch niet zo snel te verleren. Aan de klank en embouchure moet wel wat gewerkt worden, maar de techniek blijkt er toch nog goed in te zitten. Maar liefst 4 oud-dirigenten hebben de stoute schoenen aangetrokken en de afgelopen weken de bok in Heugem weer beklommen. Ze gaan samen met vaste dirigent Twan Cox het reünie-orkest veilig door de muzikale avond heen loodsen.

Programma

Het wordt een reis door voornamelijk historisch repertoire van de harmonie. Het avondvullend programma wordt afwisselend verzorgd door de dirigenten Twan Cox, Inge Alberti, Stefan Roth, John Vandecaetsbeek en Martin Hendriks. Aansluitend vloeit het programma over in een feestelijke afterparty met DJ om samen nog herinneringen op te halen.

Het concert

Het concert vindt plaats op zaterdagavond 1 juli in Gemeenschapshuis De Klaekeburg aan de Gronsvelderweg in Heugem-Maastricht. De deuren openen om 19.30 uur, het concert begint om 20.00 uur. Entreekaarten kosten € 7,50 per persoon (inclusief een consumptie) en zijn te bestellen via reunieconcert.sintmichael@gmail.com. Wees er snel bij, want het aantal plaatsen is beperkt.