Alte Kameraden Concert

« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Alte Kameraden Concert

16 april 2023 @ 14:00 - 17:00

Harmonie Sint Michaël nodigt iedereen van harte uit op haar voorjaarsconcert op zondag 16 april 2023. Dit gevarieerde matinee concert “Alte Kameraden” wordt verzorgd door drie muziekkorpsen onder leiding van drie muzikale vrienden. Drie dirigenten, die elkaar tijdens hun studie hebben leren kennen en elkaar niet meer uit het oog zijn verloren.  Dirigent van Harmonie Sint Michaël Twan Cox, dirigent van Koninklijke Fanfare Sint Caecilia uit Jabeek Stan Beckers en dirigent van Harmonie Philomena Haelen Tim Verstegen. In de Klaekeburg in Heugem zullen de drie korpsen vanaf 14 uur een afwisselend muzikaal programma ten gehore brengen.

Muzikale vriendschap

Het muzikale drietal leerde elkaar zo’n 15 jaar geleden kennen op het conservatorium in Maastricht. Ondanks het feit dat ze niet bij elkaar in hetzelfde studiejaar zaten, was er toch snel een klik tussen het Limburgse trio, die niet veel in leeftijd schelen. Tim en Stan studeerden allebei slagwerk, Twan altviool. Met regelmaat waren ze samen te vinden in een van de kroegen in Maastricht. Vooral na het afronden van hun opleiding aan het conservatorium werd hun vriendschap hechter en is deze tot op de dag van vandaag gebleven.  Als Twan, Stan en Tim elkaar treffen gaat het gesprek al snel over muziek en de leuke orkesten waar ze de muzikale leiding over hebben.

Programma

Het is de eerste keer dat de drie dirigenten samen een concert verzorgen. Het programma bestaat uit gevarieerde lichte muziek en wordt afgesloten met een uitvoering van de welbekende Duitse mars “Alte Kameraden” van componist Carl Teike door de drie korpsen samen.

Het concert

Het concert vindt plaats op zondagmiddag 16 april 14.00 uur in Gemeenschapshuis De Klaekeburg aan de Gronsvelderweg in Heugem-Maastricht. Entrée is vrij, vrije gave is welkom en de deuren openen om 13.30 uur.