Rochusbronk 2021

We kijken terug op een heerlijke zonnige Rochusdag, afgelopen zondag 5 september. De harmonie trok voor de eerste keer weer door de straten dit jaar. Met een kleine processie, brachten we, samen met leden van CV de Waterratte het Rochusbeeld van de kerk naar La Valence, waar we werden opgewacht door heel veel bewoners. Na de traditionele broodzegening kreeg Rochus een tijdelijk plekje in de kapel van La Valence.

Aansluitend gaf zowel de drumband o.l.v. Fred Hitz als het harmonie-orkest o.l.v. Twan Cox een openluchtconcert. Onze (wnd) voorzitter René Horbach zette onze jubilarissen in het zonnetje die we dit jaar mochten huldigen, te weten Bart van Dijk (trompet), Twan Quaden (trombone) en Gaston Hermanns (slagwerk, drumband) die allemaal 10 jaar aan onze vereniging verbonden zijn.

Na de huldiging zorgde Jo Lahoy voor een muzikaal intermezzo, waarna het orkest Baton Rouge het stokje voor de rest van de middag overnam.