Rochusbroonk 2018

Op het sfeervolle Kerkplein in Heugem-Randwijck wordt op zaterdag 18 en zondag 19 augustus a.s. weer de traditionele Rochusbroonk gehouden.

Op zaterdag wordt om 20.00 uur op ludieke wijze deze Broonk geopend.Hierbij zal de harmonie St. Michaël samen met het Brouwersgilde het Rochusbier aanvoeren. Hierna volgt een optreden van het Leerlingenorkest van de Harmonie. De muziek wordt de verdere avond verzorgd door de bekende deejay Roger the Dodger.

Op zondag is er om 11.00 uur de Rochusmis in de open lucht op het plein opgeluisterd door het St. Michaelskoor met aansluitend de broodzegening en de Ommegang met het Rochusbeeld rond de kerk. Om 12.30 uur volgt er een concert, met spek en ei, door drumband en harmonie St. Michaël gevolgd door een matinee met accordeonist en entertainer Jo Lahoye. Vanaf 15.00 uur wordt de muziek verzorgd door orkest “A Next Band” die samen met o.a. Franz Theunisz en Gino Fey voor een ware muzikale happening zullen zorgen. Voor de kinderen is er op zondag een gratis kinderkermis.

De Rochusbroonk wordt mede mogelijk gemaakt door de volgende sponsoren: