Nieuwjaarsconcert

Op zaterdagavond 5 januari vond in de Klaekeburg het traditionele Nieuwjaarsconcert van Harmonie St. Michaël plaats.

Het concert werd geopend door de drumband onder leiding van de kersverse instructeur Fred Hitz. Onder zijn leiding werden in korte tijd diverse nieuwe stukken ingestudeerd waarmee de drumband komend jaar verschillende drumband festivals gaat bezoeken.

Vervolgens was het de beurt aan het harmonieorkest o.l.v. Twan Cox om haar mooiste klanken te laten klinken in de Klaekeburg. Daarbij volgde het harmonieorkest met de “Tritsch-Tratsch Polka” het grote “Pad der Olifanten” om de “Old Russian Romances” terug te vinden door middel van de “Wiebermarsch”.

Na een korte pauze kreeg gastvereniging Koninklijke Fanfare de Vrije Burgers o.l.v. Loek Smeijsters de eer om het Nieuwjaarsconcert af te mogen sluiten. Dit gebeurde met een magistraal muzikaal programma waarbij het publiek tijdens een klapconcertje flink in de maling is genomen door de dirigent.

Na afloop zorgde Harmonie St. Michaël voor een glas champagne en een Heugemse Wafel waarmee iedereen vooruitblikte op het komende jaar.