Sint Michaëlsfeest in Heugem

In het weekend van 23 en 24 september a.s. viert Heugem het Sint Michaëlsfeest met verschillende activiteiten. Op zaterdag is dé feestavond van de 100 jarige Harmonie St. Michaël en op zondag de St. Michaëlsmis. Aansluitend worden de jubilarissen van de Harmonie, Drumband en Majorettes gehuldigd. De festiviteiten van dit weekend concentreren zich in gemeenschapshuis De Klaekeburg in Heugem.

De Klaekeburg is op zaterdagavond omgetoverd tot een grote feesttempel met een aparte discozaal voor de jeugd waar om 18.00 uur R.E.M. Hogenboom een jeugddisco verzorgd. Vanaf 21.00 uur draaien Dj Monte Christo en Dj KRIZZ voor de ‘oudere’ jeugd. In de grote zaal begint om 20.00 uur een avond vol verrassingen met muziek van de All Sounds, C’est Ca en optredens van oud-majoretten en oud-drumbandleden. Deze avond is toegankelijk voor de inwoners van Heugem-Randwyck, oud-leden, supporters en sympathisanten uit geheel Maastricht.

Zondag 24 september 2006 is om 11.00 uur de St. Michaëlsmis in de Kerk van Heugem-Randwyck. De viering wordt opgeluisterd door de harmonie en het St. Michaëlskoor. De dienst wordt voorgegaan door mgr. dr. Everard de Jong, hulpbisschop van Roermond. Rond 14.00 uur worden in De Klaekeburg een groot aantal jubilarissen gehuldigd door het bestuur van de Harmonie. Aansluitend van 15.30 tot 17.00 uur wordt de verenigingsreceptie ‘100 jaar Harmonie St. Michaël’ gehouden.

Jubilarissen
In totaal worden er zondag 17 leden van de Harmonie, Drumband en Majorettes gehuldigd. De leden Nick Quaden en Michel Frijns vieren zelfs hun vijftig jarig jubileum. De receptie wordt gehouden in De Klaekeburg, Gronsvelderweg 142, Heugem-Maastricht.

Jubileumjaar
Het ‘Comité 100 jaar Harmonie St. Michaël Heugem’ organiseert dit jaar nog:
het Jubileumconcert op 18 november in de Bonbonnière in Maastricht.